Vízi sportok jótékony hatásairól

Az egészséges életmód egyik fontos eleme a rendszeres testmozgás, ami nemcsak a testünkre, de a lelkünkre is jó hatással van. Ma már számos sportot kipróbálhatunk, rengetegféle mozgásformára van lehetőség, így ki tudjuk választani, hogy az életvitelünk és céljaink számára melyik lehet a legmegfelelőbb.

A vízi sportok és mozgásformák az elmúlt években nagy hangsúlyt kaptak, hiszen intenzív testedzést jelentenek, és számos szempontból előnyösek a szervezünk számára. Sokan azért adják fel az edzőterembe jártást, mert beleunnak a megszokott rutinba, már nem szórakoztató számukra a mozgás, de a vízi sportok szórakoztatóak és pihentetőek egyszerre, így változatosabbak lehetnek.

A vízi sportokat és mozgásformákat minden korosztály számára előnyösek, természetesen, fontos, hogy a korosztályunknak megfelelő sportágat és mozgásformát találjuk meg. A vízi testedzés fogyni vágyóknak is javasolt, de izom-, ín- vagy csontkárosodásban szenvedőknek is. Sokszor nincs is szükség semmilyen egyéb segédeszközre, mindössze egy vízzel teli helyre, mondjuk egy medencére vagy tóra, és már indulhat is a testedzés.

Az elmúlt évekbe folyamatosan nőtt a magánhasználatú medencék száma, de az uszodák és fürdők látogatottsága is. Szinte minden nagyobb városban található már uszoda vagy fürdő, ahol számos vízi torna, úszásoktatás és egyéb vízi sport próbálható ki.

Miért érdemes kipróbálni a vízi sportokat?

Sokan nem is gondolnák, de a vízben végzett mozgással gyorsabban lehet fogyni, ugyanis az erőedzés és a kardió edzés kombinációjával írható le a vízben végzett edzés, tehát egy komplett testedzésről van szó. Már napi 30 percese vízi mozgással 500 kalóriát is elégethetünk.

De nemcsak akkor érdemes kipróbálni a vízi sportokat és mozgásformákat, ha fogyni szeretnénk. Számos egyéb előnye van ugyanis, melyekkel nem árt tisztába lenni. Egyrészt nagyon egészséges a vízi mozgás az ízületeink számára, de a mobilitás és a rugalmasság javításában is nagy segítség lehet.

Az izmok erősítésében is segítséget nyújthat, de a kitartásunkat is fejlesztheti. Sokan nem is gondolnák, de a vérnyomás csökkentésében is hatékony megoldás lehet, ha elkezdünk úszni vagy valamilyen vízi tornát végzünk. A vízállóság ugyanis segíti a vér hatékonyabb áramlását, ennek következtében csökken a vérnyomás, de a szívverés is kiegyensúlyozottabb lesz.

Legyünk elővigyázatosak, hogy elkerüljük a sérüléseket és a betegségeket

Persze a vízi sportok esetében is elővigyázatosnak kell lennünk, hogy elkerüljük az esetleges sérüléseket és betegségeket. A higiénia ebben az esetben is lényeges, de az is, hogy odafigyeléssel közelítsük meg a medencét. Természetesen a bajok ettől függetlenül is megtörténhetnek. Nem árt, ha van egészségbiztosításunk, hiszen így a lehető legjobb ellátásban részesülhetünk.

A MediHelp egészségbiztosítások a fekvőbeteg és a járóbeteg ellátás esetén is hasznosak lehetnek, vagyis akkor is korszerű kezelésben lesz részünk, mondjuk valamilyen sportsérülést szenvedünk, de akkor is, ha valamilyen fertőzést kapunk, és azt szeretnénk kezeltetni.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Kerüljön ilyen térkő a kerti medence köré

2024. április 21.|

A nyári kánikulában egy saját kerti medence igazán jó szolgálatot tehet. Nem csak a kisgyermekes családok, hanem akár egy felnőtt baráti társaság hétvégi összejöveteleit is fel tudja dobni az, ha egy kiadós csobbanásért nem kell

Fogmosás után nem mindenki használ vizet az öblítéshez

2024. január 30.|

A fogmosás utáni vízzel történő szájöblítés a legtöbb ember körében rendkívül gyakori. Azonban kevesen tudják, hogy ez egy hatalmas hiba, amely káros lehet a fogainknak. Bár a szájhigiéniai szokásunk rendszeres részévé tettük, ez egyike azoknak

Ilyen módon mondhatsz búcsút a derék és hátfájásnak

2024. január 28.|

Az úszás rengeteg dologban eltér a szárazföldi sportágak mozgástechnikáitól, a számtalan pozitív élettani hatása miatt rengeteg orvos is javasolni szokta. Talán kevesen gondolnák, de a vízben való mozgás akár 12-szer hatásosabb is lehet, mint az,