Miért fontos a fogyókúra során a megfelelő mennyiségű víz bevitele?

A hölgyeknél gyakori probléma, hogy egyszerűen elfelejtenek inni. Ennek több oka is lehet, azonban kár lenne kihagyni a vízbevitelt, mivel a testünknek szüksége van rá, ráadásul a fogyást is sokkal jobban segíti. A víz katalizátorként működik, és szinte berobbantja a fogyást.

Sokan azt hiszik, hogy a rengeteg víz felpuffasztja a testüket, és ettől majd kövérebbnek tűnnek, pedig ez egyáltalán nem igaz. A megfelelő mennyiségű folyadék bevitele nemcsak az étvágy elnyomására megoldás, hanem eltávolítja a méreganyagokat.

Puffadás, vízhajtás – igyunk többet

Amikor az ember felpuffad, akkor nem akar még több vizet inni. A tény azonban a következő: minél kevesebb víz jut a szervezetbe, annál többet fog megkötni. A test úgy érzékeli, hogy bajban vagyunk, nem akar vizet veszíteni, így mindent megpróbál megkötni, hogy tovább bírjuk. Ha azonban fokozatosan egyre több vizet iszunk, akkor a szervezet megnyugszik, nem akar megmenteni minket, és újra beindul a nagymosás. Minél több víz megy be, annál több víz jön ki, ami mindig egészséges.

Amikor vízmegkötésről van szó, akkor sokan inkább vízhajtót vesznek be, pedig ez a legrosszabb. A vízhajtók rövidtávú megoldást jelentenek, mivel szó szerint kierőltetik a vizet a szervezetből. Ezt nevezhetjük hashajtásnak, csak éppen víz formájában távozik a szervezetből. Ilyenkor a testünk a fent említett módon fog reagálni, és még többet elraktároz. Csak akkor válasszuk a vízhajtót, ha orvosi előírásra kapjuk meg, ellenkező esetben a megoldást a több folyadékbevitel jelenti.

Létezik vízmérgezés?

Amikor fogyókúrázik az ember, és eldönti, hogy éppen a nagy mennyiségű vízzel fogja megvalósítani, akkor át lehet esni a ló túloldalára. Kár lenne előre megszabni, hogy hány liter vizet kell innia minden embernek, ugyanis ez a test felépítésétől és az életviteltől függ.

Minél nagyobb valakinek a súlya, annál több vízre lesz szüksége. Emellett az sem mindegy, hogy egy irodában ülünk egész nap, vagy a tűző napon lapátolunk. A sportolóknak szintén érdemes több liter vizet inniuk, de azért nem szabad túlzásba esni sem.

A vízivás önmagában nem ártalmas, azonban a túlhidratálás igen. Ez akkor léphet elő, ha rövid időn belül túl sok vizet iszik valaki, így vízmérgezést kap. Szerencsére ez csak akkor történhet meg, ha valaki tényleg extrém mennyiséget fogyaszt el.

Mi van a diétás italokkal?

Ha pedig azt hisszük, hogy a diétás italok is pótolják a vízigényünket, akkor tévedésben élünk. A teák, üdítők, kávék dehidratáláshoz vezethetnek, ami rossz koncentrációt, fáradságot és fejfájást okoz. Nem baj, ha szeretjük ezeket az italokat, de mindig fogyasszunk mellette vizet is. Ezáltal nemcsak a szomjunkat oltjuk, hanem a kilók is megindulnak, tehát sokkal könnyebb lesz a diéta követése.

A dehidratáltság és a vízmegkötés nemcsak egészségügyi szempontok miatt rossz, hanem a kilók miatt is. Ha el akarjuk kerülni ezt a problémát, akkor időt szakítunk rá, hogy rendszeresen megigyunk egy pohár vizet. Ülő munkánál álljunk meg óránként, ha pedig egész nap jövünk-megyünk, akkor tartsuk magunknál a kedvenc üvegünket, és figyeljünk, hogy délutánra az egész elfogyjon.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Csupán két lépés választ el a jakuzzi kristálytiszta vizétől

2021. augusztus 31.|

A saját jakuzzit mindig úgy képzeljük el, hogy csillogó és tiszta víz van benne, amiben bármikor elüldögélhetünk. Szerencsére ez nemcsak álomkép, ha odafigyelünk a vízkezelésre, akkor bármikor kiélvezhetjük a buborékmasszázst.

Vízkezelési útmutató a tökéletes medencéhez

2021. augusztus 30.|

A saját medence mindig jó mókának tűnik, amíg el nem kezdjük a vízkezelést. Ha nem akarunk túl sokat szenvedni a tisztasággal, akkor mindig csapvízzel töltsük fel, így biztosan hasonló tulajdonságú vizet, tehát hasonló kezelési útmutatót