Ilyen módon mondhatsz búcsút a derék és hátfájásnak

Az úszás rengeteg dologban eltér a szárazföldi sportágak mozgástechnikáitól, a számtalan pozitív élettani hatása miatt rengeteg orvos is javasolni szokta. Talán kevesen gondolnák, de a vízben való mozgás akár 12-szer hatásosabb is lehet, mint az, ha eljárnánk az edzőterembe, emellett növeli a mozgékonyságot, illetve remekül fejleszti az állóképességünket.

Nézzük, milyen hatással van szervezetünkre az, ha rendszeresen eljárunk úszni, illetve megnézzük azt is, hogy milyen megoldást vethetünk még be hátfájás, vagy derékfájás ellen.

Ennyi mindenen segíthet az, ha rendszeresen eljárunk úszni

Az úszás nagy előnye, hogy teljesen mindegy, hogy milyen generációba tartozunk, illetve az is, hogy kezdő, haladó, vagy profi úszók vagyunk, sőt az úszást a túlsúlyos emberek számára is ajánlani szokták. Az úszás javítja a légzést, hiszen ez a megváltozott légzési helyzet pozitívan befolyásolja a tüdő térfogatát.

Bár ezt a sportot néha alábecsülik, mint állóképességi edzés, valójában a rendszeres úszás hatékonyan segítheti a fogyást is. A vízben való mozgás hatására a szervezetünk a megnövekedett környezeti ellenállással küzdve plusz kalóriákat fog elégetni.

Az úszás emellett erősíti az immunrendszerünket, alaposan átmozgatja, és erősíti az izmainkat, csökkenti a vérnyomást, jót tesz a közérzetünknek, kíméli az ízületeket, javítja a tartást, és enyhítheti a derék és hátfájdalmakat is.

A vízben való mozgás, pontosabban a rendszeres úszás egyik legnagyobb előnye, hogy úgy tudja a törzsizmokat erősíteni, hogy közben nem terheli meg túlságosan a gerincoszlopot. Az úszás kíméli az ízületeinket is, hiszen a testsúlyunk nagy részét a víz tartja, emiatt hátfájás esetén is gyakran ajánlani szokták. Néhány szabályt azonban fontos szem előtt tartani főleg akkor, ha derék, hát, vagy nyaki fájdalommal szeretnénk elkezdeni úszni.

Csak abban az esetben szabad ilyen jellegű fájdalmakkal úsznunk, ha szabályosan tudjuk az egyes úszásnemeket. Egy nem megfelelően végzett karmozdulat ugyanis többet árt, mint használ, így, ha nem mozgunk magabiztosan a vízben, mindenképpen keressünk fel egy úszásoktatót.

Mit tudunk bevetni még a hát és derékfájdalom ellen?

A gerinctáji panaszok manapság egyre gyakrabban fordulnak elő. Az erős húzó, feszülő fájdalom jelentkezhet a deréktáji, a háti, illetve a nyaki szakaszon egyaránt. Sem az ülő munka, sem a mozgásszegény életmód nem kedvez a hátunknak, és a derekunknak, de emellett a hosszabb állás is túlterhelést jelenthet. Szerencsére az úszás mellett a panaszok enyhítésére megoldást jelenthet a gerinc gyógytorna is.

A gyógytorna rendszeres végzésével a különböző mozgásszervi panaszok, és fájdalmak enyhülhetnek, sőt meg is szűnhetnek, és visszakaphatjuk a régi, fájdalommentes mindennapjainkat. A tapasztalatokon alapuló gyógyító torna során rengeteg izomnak kell egyszerre dolgoznia.

Ahhoz, hogy panaszaink megszűnjenek, szükség van egy jól összeállított gyakorlatsorra, ennek rendszeres elvégzése pedig kíméletesen és hatékony módon tudja enyhíteni, és megszüntetni az igen kellemetlen derék és hátfájást. A gyógytorna amellett, hogy enyhíti a fájdalmat, csökkenti a gyulladást is, fejleszti az egyensúlyozó képességünket, és javítja a testtartásunkat is.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Kerüljön ilyen térkő a kerti medence köré

2024. április 21.|

A nyári kánikulában egy saját kerti medence igazán jó szolgálatot tehet. Nem csak a kisgyermekes családok, hanem akár egy felnőtt baráti társaság hétvégi összejöveteleit is fel tudja dobni az, ha egy kiadós csobbanásért nem kell

Fogmosás után nem mindenki használ vizet az öblítéshez

2024. január 30.|

A fogmosás utáni vízzel történő szájöblítés a legtöbb ember körében rendkívül gyakori. Azonban kevesen tudják, hogy ez egy hatalmas hiba, amely káros lehet a fogainknak. Bár a szájhigiéniai szokásunk rendszeres részévé tettük, ez egyike azoknak

Ilyen módon mondhatsz búcsút a derék és hátfájásnak

2024. január 28.|

Az úszás rengeteg dologban eltér a szárazföldi sportágak mozgástechnikáitól, a számtalan pozitív élettani hatása miatt rengeteg orvos is javasolni szokta. Talán kevesen gondolnák, de a vízben való mozgás akár 12-szer hatásosabb is lehet, mint az,