Folyadékfogyasztás a nyári melegben

Testünk több, mint 60%-a víz, ezért a folyamatos hidratálás elengedhetetlen. A nagy hőségben könnyebben kiszáradunk, emiatt különösen meleg és párás időben kiemelt hangsúlyt kell fektetnünk a folyadékfogyasztásra, amikor a szokásosnál is többet izzadunk.

A víz a legoptimálisabb megoldás szomjúságunk csillapítására és a kiszáradás megelőzésére, azonban nem szabad megfeledkeznünk az elvesztett ásványi anyagok pótlásáról sem.

A megfelelő hidratálás érdekében sokféle ital között válogathatsz. Az egyik legjobb választás mégis a víz, amely a legjobb szomjoltó és a testedet is lehűti a nyári melegben.

Állíts be emlékeztetőt

A szomjúsággal a tested azt jelzi, hogy kiszáradt, ezért vedd komolyan. Ha szomjas vagy, akkor azonnal teremts alkalmat az ivásra. Annak érdekében, hogy fedezni tudd a napi folyadékszükségletedet, érdemes emlékeztetőt beállítani óránként, így nem felejtesz el inni. Ha elindulsz otthonról, mindig vigyél magaddal vizet, és az autódban is tarts egy üveggel. Fontos, hogy mindig lassan igyunk, így nem terheljük feleslegesen a szervezetünket és nem fázik meg a torkunk sem.

Ha dehidratált vagy, az a külsődön is meglátszik: bőröd fakóvá és szárazzá válik. A víz segít a bőr rugalmasságának megőrzésében és megakadályozza az idő előtti ráncok megjelenését. Szabályozza a testhőmérsékletet és fenntartja a megfelelő keringést.

Pótold az ásványi anyagokat

A nyári melegben azok is gyorsabban kimerülnek, akik rendszeresen eddzenek. Ha nagy intenzitású edzést végzünk, vagy tartósan a napon vagyunk, a víz fogyasztása mellett fontos az izzadással elveszített ásványi anyagok pótlása, például elektrolitokat tartalmazó sportital formájában.

Az alacsony kalória tartalmú izotóniás italok mellett a kókuszvíz is kitűnő választás az elvesztett nátrium, kálcium, magnézium, klorid és kálium pótlására. Fontos azonban, hogy ne csak ilyen italokat fogyasszunk, mivel ezek túlzott bevitele káros lehet az egészségünkre.

Amennyiben nem kedveljük a sportitalokat, más módon is hozzájuthatunk az ásványi sókhoz. Levesek és zöldséglevek fogyasztásával pótolhatjuk a hiányzó nátriumot és folyadékot. Az aszalt gyümölcsök és olajos magvak szintén rengeteg nátriumot és káliumot tartalmaznak.

Maradj hidratált

Nagy melegben érdemes kerülni az alkohol, továbbá az olyan koffein tartalmú italok fogyasztását, mint a kávé, tea és egyéb cukros üdítőitalok, mivel ezek folyadékot vonnak el a szervezetünktől ahelyett, hogy a testünket hidratálnák.

Kerüljük a rostos gyümölcsleveleket is. Ezek egyrészt sok kalóriát tartalmaznak, másrészt megemelik a vér és vizelet glükóz szintjét, ami különböző betegségekhez, például diabéteszhez vezethet. Ha mégis felfrissülnénk velük, fogyasszuk őket vízzel hígítva legalább fele-fele arányban.

Olyan ételek is segíthetnek nekünk a hidratálásban, amelyek nagy mennyiségű vizet tartalmaznak, ilyen például az uborka, amelynek 95%-a víz. Zöldségek közül fogyaszthatunk még karfiolt, paradicsomot, paprikát, jégsalátát, gyümölcsök közül pedig görögdinnyét, sárgadinnyét vagy epret.

Vizsgáld meg a vizeletedet

A hidratálás mérésének legjobb módja, ha megvizsgálod a vizeleted színét. Minél halványabb és tisztább színű, annál kevesebb folyadékra lesz szükséged. Ha a vizeleted sárga, akkor javasolt további folyadék fogyasztása.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Csupán két lépés választ el a jakuzzi kristálytiszta vizétől

2021. augusztus 31.|

A saját jakuzzit mindig úgy képzeljük el, hogy csillogó és tiszta víz van benne, amiben bármikor elüldögélhetünk. Szerencsére ez nemcsak álomkép, ha odafigyelünk a vízkezelésre, akkor bármikor kiélvezhetjük a buborékmasszázst.

Vízkezelési útmutató a tökéletes medencéhez

2021. augusztus 30.|

A saját medence mindig jó mókának tűnik, amíg el nem kezdjük a vízkezelést. Ha nem akarunk túl sokat szenvedni a tisztasággal, akkor mindig csapvízzel töltsük fel, így biztosan hasonló tulajdonságú vizet, tehát hasonló kezelési útmutatót