A víz csodálatos varázsa: wellness és spa

Eljött az idő, hogy megtudjuk, mi történik a testünkkel, amikor elmerülünk a jakuzziban, amikor belépünk a szaunákba, vagy amikor a hidromasszázsmedence különböző fúvókái alá fekszünk.

A stressz elkísér bennünket a mindennapjainkban, ezért gondoskodnunk kell magunkról, hogy jobb életminőséget élhessünk. A gyógyfürdő jó lehetőség a kikapcsolódásra és a mindennapi élet gondjainak elfeledtetésére.

A törökfürdő és a szauna közötti különbség

Kezdjük a két legjellemzőbb fürdőhelyiséggel: a szaunával és a törökfürdővel. Tisztában vagyunk a különbségekkel? Röviden elmagyarázzuk: amikor a szaunáról beszélünk, általában a száraz szaunára vagy a finn szaunára gondolunk. Ennek fő jellemzője, hogy a belső hőmérséklet 80 és 100 fok között van.

A török fürdőt hammam vagy arab fürdő néven is ismerik. Jellemzője a magas páratartalom. Ebben az esetben a főszereplő a vízgőz, miközben a hőmérséklet általában 40 fok körül van, de soha nem haladja meg a 70 fokot.

A szauna és a törökfürdő előnyei:

  • A bőr mélytisztítása. A hő megnyitja a pórusokat, és eltávolítja a szennyeződéseket, méreganyagokat és baktériumokat.
  • Feszesíti, ellazítja és rugalmassá teszi a bőrt.
  • Hidratálja és puhává teszi a bőrt.
  • Segít a narancsbőr korrigálásában a zsírcsomók eltávolításával.
  • Szabályozza a nyomást és felszabadítja a légutakat, segít az orr dugulásmentesítésében.
  • Aktiválja a vérkeringést.
  • Javítja a fejfájást.
  • Csökkenti az ízületi gyulladást, mivel ellazítja az ízületeket.
  • Csökkenti a stresszt.

Ajánlott idő: legfeljebb 10-15 perc.

Tippek:

Ideális esetben feküdjünk úgy, hogy az egész testünk azonos hőmérsékletű legyen. Ajánlott nem beszélni közben, lélegezzünk a szánkon keresztül. Nem ajánlott éhgyomorra vagy alkoholfogyasztás után belépni. A végén fontos, hogy elegendő vizet igyunk, mivel az izzadással folyadékot veszítünk. Terhes nőknek és szívproblémákkal küzdő személyeknek nem ajánlott.

A spa fúvókák előnyei

Ha egy gyógyfürdőre gondolunk, az első dolog, ami eszünkbe jut, egy nagy fűtött medence különböző fúvókákkal, vízeséssel, víz alatti fúvókák (merülő fúvókák). A hidroterápia nem más, mint a víz gyógyító tulajdonságain alapuló módszer. A gyógymedencékben található vízsugaraknak rengeteg előnye van:

  • A lábakon lévő fúvókák olyan szervekre hatnak, mint a hólyag és a bél.
  • A mellkason és a háton lévő fúvókák hatással vannak a tüdőre, a szívre és még a májra is.
  • A fejsugarak hatással vannak a szem- és fülpanaszokra.
  • A víznyomásnak köszönhetően enyhíti az izomfeszültséget.
  • Serkentik a vérkeringést.

A jakuzzi és a hidromasszázs előnyei

A jakuzzi egy hidromasszázs medence forró vízsugárral, nyomás alatt álló fúvókákkal, és rengeteg buborékkal. A szervezetre gyakorolt előnyei a következők:

  • Az izomfájdalmakat enyhíti, mivel az izomfeszültség csökken.
  • Aktiválja a vérkeringést.
  • Enyhíti a fejfájást.
  • Általános jó közérzetet biztosít, ami jótékonyan hat az elmére.
  • Segít megelőzni a szorongást, a stresszt és az álmatlanságot.
  • A forró víz segít megnyitni a pórusokat és eltávolítani a méreganyagokat a bőrből.

Ajánlott idő: legfeljebb 15-20 perc.

Tippek: kössük fel a hajunkat. Mielőtt belépnénk, zuhanyozzunk le. Nem ajánlott a jakuzzit használni, ha fáradtnak érezzük magunkat, hogy elkerüljük az elalvást vagy az ájulást. Terhes nőknek, szívproblémákkal, magas vérnyomással, cukorbetegséggel vagy 12 év alatti gyermekeknek nem ajánlott.

A tea vagy gyümölcslé fogyasztásának előnyei az spa végén

A tea többszörös jótékony hatással van szervezetünkre. Az egyszerű tény, hogy a gyógyfürdői út végén iszunk belőle, segít stílusosan befejezni a pihentető kezelést.

  • Hidratálást biztosít.
  • Antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítik a sejtek regenerálódását és helyreállítását.
  • Segíti az immunrendszert.
  • Megakadályozza a vérrögök kialakulását és segít csökkenteni a vérnyomást.
  • Csökkenti a stresszt.

Mi az ideális útvonal a gyógyfürdőben?

Sokan nem tudják, hogy mindig van egy ajánlott kör a fürdőzéshez. A létesítmények helyes használata számos előnnyel jár az egészségére nézve.

  1. Az első dolog mindig a zuhanyzás, hogy elkezdjük hozzászoktatni a testet a vízzel való érintkezéshez.
  2. Ezután kipróbálhatjuk a hidromasszázs medencét és a jakuzzit. Nem kell sokat ülnünk a meleg vízben, húsz perc bőven elég szokott lenni.
  3. A bőr jobb ápolása érdekében ajánlatos a szauna és a törökfürdő használata. Itt sem szabad túlzásba esni, mindig figyeljünk az időre.
  4. Ezt követően hideg zuhany vagy jégfürdő ajánlott, hogy a hőmérsékleti kontraszt aktiválja a keringést és általános jó közérzetet biztosítson.
  5. Ezután itt az ideje, hogy felfedezzük a többi létesítményt, mint például a lábfürdőt, az illóolajos vagy skót zuhanyzót.
  6. A körút ideális befejezése a termálfotelekben vagy a gőzfürdőben való pihenés. Ez egy jó alkalom arra is, hogy teát igyunk, vagy vízzel, esetleg gyümölcslével hidratáljunk.

Mostantól kezdve minden alkalommal, amikor gyógyfürdőbe megyünk, tudni fogjuk, hogy az egyes létesítmények mit adnak, és ettől még jobban fogjuk érezni magunkat. Ráadásul az élményt megoszthatja azzal, aki elkíséri minket.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Nem minden maszkot lehet kimosni, úgyhogy válasszunk okosan

2022. július 1.|

Már két éve használjuk a maszkokat, és bizonyára egy egész gyűjteményt beszereztünk. Minden lakásban találni egy házi készítésűt, pár orvosi maszkot és legalább egy FFP2 nevezetűt. Nem mindegy azonban, hogy melyiket akarjuk kimosni, hiszen nem

Egy utálatos ellenség, a vízszivárgás

2022. április 22.|

Nincs annál rosszabb, mint amikor vízszivárgást fedezünk fel a lakásban vagy a házban. A lassan terjedő foltok, a folyamatos nedvesség nagyon veszélyes az épületre nézve, és a lakók egészségét is veszélyezteti. Éppen ezért, ha vízszivárgást